Succesen Coca Cola
NUMEROLOGISK HELD, ELLER TILFÆLDIGHED?
Læs artiklen og lær den NUMEROLOGISKE hemmelighed bag
Coca-Cola’s verdensomspændende succes
Som inkarneret sundhedsfanatiker er jeg ikke den typiske Coca-Cola drikker.
Med andre ord er jeg slet ikke fan.
Men som numerolog bliver jeg nødt til at erkende, at brandet Coca-Cola må være kommet til verden med en vis inspiration fra de højere magter.
Navnet Coca-Cola, og ikke mindst brandets lanceringsdato, den 8. Maj 1886, har et exceptionelt numerologisk ”held”. Man skulle næsten tro at en numerologikyndig havde været inde over – og hvem ved?
Nogle firmaer starter med de bedste forudsætninger. Dygtige grundlæggere og medarbejdere, gode idéer, masser af investeringskapital og velvilje – men går alligevel ned efter få år på markedet. Andre starter fra intet, men bliver verdensomspændende og fortsætter i århundreder.
Hvorfor?
Det sidste halve år har jeg indgående studeret verdensomspændende firmaer, og deres tal, så jeg kan vejlede mine virksomhedskunder med mest mulig numerologisk ekspertise.
Et af dem jeg har kigget efter i sømmene, er brandet Coca-Cola og firmaet The Coca-Cola Company.
EXCEPTIONELT LANCERINGSDATO
8. MAJ 1886
Coca-Cola kom til verden i en interessant historisk tid, hvor det gamle aristokrati var ved at blive nedbrudt, og en ny verden var ved at komme til med liberalismens indtog. Og midt i dette spændingsfelt opstod den amerikanske drøm på et nyt kontinent ”overseas”.
I samme år som frihedsgudinden blev rejst i New York, så et andet kommende symbol på Amerika dagens lys – nemlig sodavanden Coca-Cola.
ET POWERFULDT NUMEROSKOP
COCA-COLA’S TAL
Alt der bliver til, har et numeroskop. Uanset om det er et menneske eller et dyr, et stykke musik, en bog eller et brand eller virksomhed, så har det en dag det kommer til verden, og oftest også et navn – og dermed et numeroskop.
En virksomhed eller brands numeroskop et et energetisk ”imprint” af talvibrationer som har en påvirkning på brandet i hele dets levetid.
Numeroskopet skabes i samspil mellem navnet og fødselsdatoen.
Man kigger normalt både på brandets og virksomhedens numeroskop. Firmaet The Coca-Cola Company er et franchise system af mange hundrede, uafhængige små firmaer, som alle er forbundet til moderfirmaet. I Danmark produceres Coca-Cola fx af Carlsberg.
For Coca-Cola’s vedkommende er brandet så stærkt at det faktisk overruler virksomhedens numeroskop, og derfor er det mest interessant at kigge på brandets lanceringsdato.
Den 8. Maj 1865 satte farmaceuten Dr. John Pemberton for første gang Coca-Cola til salg på det lokale apotek.
Her blev den bedømt ”excellent” og sat til salg for 5 cents pr. glas.
Først 6 år efter blev The Coca-Cola Company grundlagt, nemlig i 1892. Yderligere 7 år efter, i 1899 spurgte to advokater fra Tennessee firmaets direktør, Asa Griggs Candler, om de selv måtte sætte Coca-Cola på flasker, og den første franchise afdeling blev født.
VERDENS OMSPÆNDENDE SUCCES
VERDENSEROBREREN 5 8 13/4
På Coca-Cola’s lanceringsdato fremkommer en unik talkombination kaldet ”verdenserobreren”, som består af tallene 5 – 8 -13/4. Denne kombination fremkommer både i venstre og højre side af den øverste trekant, som symboliserer brandets “fødselsdato”.
Men også navnet Coca-Cola har et vist held. Det var Dr. Pemberton’s partner og bogholder, Frank M. Robinson, som foreslog navnet. Og det gør at verdenserobrer tallene fremkommer igen for tredje og fjerde gang, i samspil mellem navnene og fødselsdatoen.
Så der er utroligt meget fut i verdenerobrer kombinationen- og intet under at det er et af de mest verdensomspændende brands nogensinde.
Der er vel ikke et eneste sted i verden, hvor man ikke kan få sig en kold Coca-Cola – lige fra Himalayas smukke bjergtinder til en afrikansk savanne.
Det første stykke tid solgte man 9 beskedne glas Coca-Cola om dagen, fra apotekets sodavandsautomat. Men salget gik snart i luften i ægte verdenserobrer stil, og i dag drikker mennesker i mere end 200 lande dagligt 1.9 billioner Coca-Cola serveringer.
“I dag drikker mennesker i mere end 200 lande dagligt 1.9 billioner Coca-Cola serveringer.”
COCA COLAS SKÆBNETAL
Dominans og markedsleder
Som skæbnetal, (tallene i midten af øverste cirkel), har vi tallene 18/9 og 36/9.
Disse tal er de mest maskuline tal der findes, og står for at brandet vil være markedsleder og dominere, som den stærkeste ”alfahan” i feltet.
18/9 giver en tendens til at dominere og udkonkurrere. Mens 36/9 står for et stærkt lederskab der indoptager alle konkurrenterne og lægger dem under sig og bliver leder for dem. Dette er Coca-Cola brandets essens. Det er den nåde det handler på i verden – som altså handler altså både om at udkonkurrere de mindre spillere, og indoptage dem under eget ”tag”.
I ubalanceret form kaldes 36/9 også for ”mafiabossen” og i balanceret form kaldes det ”corporate leadership”.
Der er måske nogle der vil se Coca-Cola som en mafiabos, mens andre vil synes at de har taget et stærkt corporate lederskab i markedet de befinder sig i.
COCA-COLA NAVNET
Dobbelt 14/5 – “et kommunikations og pengetal”
Èn ting er lanceringsdatoen, en anden er det navn man vælger til sit brand.
Men også her er Coca Cola et forholdsvis heldigt valg af navn for en business.
Både Coca og Cola giver begge to talværdien 14/5. Dette er et tal som beskrives i de klassiske kaldæiske numerologiske tekster som et ”kommunikations og pengetal”. Med 14/5 som navn er virksomheden god til at formidle og fortælle interessante historier, som folk kan koble sig på og være en del af, og på den måde tjene masser af penge. Det klassiske markedsføringsbegreb ”storytelling” er meget typisk for 14/5.
Og det er da også lykkedes at gøre Coca-Cola til meget mere end en brun sodavand.
De fleste kender Coca Cola’s julereklamer med ren familieidyl, og den flyvende julemand med rensdyr. De to 6 taller i hver side af numeroskopets nederste halvdel, er netop tal der står for traditionel familieidyl, og at dem som er Coca-Cola’s kunder og fans, netop forbinder Coca-Cola med dette.
For andre handler Coca-Cola om at være del af den moderne verden, at være sportslig (Olympiske lege) og sågar lykkelig.
Med 14/5 vibrationen er storytelling, og kommunikationen om brandet meget stærkt.
COCA-COLA’S LIVSTEMA 10/1
“Elsket eller hadet”
Coca-Colas livstema er tallet 10/1, som kaldes “Lykkens hjul”. De klassiske numerolgiske tekster beskriver at tallet 10/1 handler om at ens planer bliver til virkelighed, og at man har et vist flow af held gennem hele livet – men også at man vil være enten elsket eller hadet.
Nogle elsker det, og andre afskyr det.
Dette er meget tydeligt med Coca-Cola brandet.
Coca-Cola har masser af ”fans”. Men mange anser Coca-Cola som symbol for usund levevis, mens andre nærmest afskyr Coca-Cola og i bedste 1970’er stil forbinder dem med ”amerikansk imperialisme”. Og der er da heller ikke mangel på negativ omtale af Coca-Cola brandet på internettet.
NOGET NYT OG GANSKE SPECIELT
ET UNIKT BRAND 13/4
Tallet 13/4 i sig selv, er også en vigtig del af Coca-Cola’s brand. Ved dets introduktion i 1886 var man med det samme enig om at det var noget ”ganske specielt”. Tallet 13/4 er i numerolgien forbundet med noget der er high tech, forud for sin tid, medicinsk og videnskabeligt. Coca-Cola blev skabt af en apoteker og var alt andet end ”blot en læskedrik”. Det var noget nyt og genialt. Ikke bare en læskedrik, men nærmest en trylledrik – noget der fornyede, forfriskede og havde en virkningsfuld effekt. Coca-Cola indeholdt oprindeligt kokain, som man anså som mindre farligt end morfin. Med tiden blev kokain erstattet med udtræk af kokainfri cocablade, og indeholder nu kun koffein og sukker som stimulanser.
13/4 i et brand tilfører noget “high tech”, medicinsk eller videnskabeligt.
NATURENS VÆKSTKODE
HVAD ER SPECIELT VED VERDENSEROBRER KOMBINATIONEN?
Hvad mange numerologer ikke ved, er at verdenserobrer kombinationen har afsæt i Fibonacci talrækken fra matematikken.
Dette nævner de gamle kilder nemlig ikke noget om. Så dette skal man være en lille smule matematikkyndig for at se.
Fibonacci talrækken er en uendelig række tal, som begynder 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13 hvor hvert tal lægges sammen med det forudgående tal.
(1+1=2, 2+1=3, 3+2=5 osv.)
Når man tegner talrækken ind som en graf, kan man se at i forholdet mellem tre på hinanden følgende tal, er det tredje tal, dét sted hvor grafen tilsyneladende EKSPANDERER VILDT. Dette sker mellem tallene 5 – 8 og 13/4, hvor tallet 13/4 repræsenterer den største og sidste spiralarm på billedet.
Fibonacci talrækken ses over alt i naturens indbyggede matematik. Vores galakse Mælkevejen er fx en spiral.
Når fibonacci tallene er indtegnet grafisk, kan man se at bevægelsen synsmæssigt skaber en ny og fuldendt spiralarm, som om, at man går og går fra et niveau til det næste.
Man kan også se det som at man går fra mikrokosmos til et nyt makrokosmos – sådan at der kontinuerligt skabes et helt nyt univers, som følger på det forudgående univers, blot meget større.
Dette symboliserer at tingene udvikler sig så stort, at de fra ét tal til det næste skyder helt i vejret.
I overført betydning er det fx at gå fra lokal succes til verdensomspændende succes.
Denne symbolske bevægelse af enorm ekspansion, har brandet Coca-Cola med sig to gange i sin lanceringsdato.
KONTAKT
CVR 38875361
Lottenborgvej 24
2800 Kgs Lyngby
Ønsker du at booke en session, så skriv til os på sessioner@numerologerne.dk
Ønsker du at høre mere om uddannelsen, så skriv til os på kontakt@numerologerne.dk
doTERRA er en virkelig god og unik mulighed for at støtte op om sit virke både økonomisk og spirituelt.
VI TILBYDER
- Klub Numerologist PRO - spændende, månedlig medlemsklub
- Numerologi uddannelsen
- Numerologist PRO software system
- Personlige sessioner
- Business sessioner
- Weekendkursus for begyndere
Numerologerne © 2020
FØLG MED på facebook! Og få updates om numerologi, superdatoer og forecasts!
GRATIS MINIKURSUS & NAVNE TOOL
Indtast navn og email i felterne og få vores gratis online numerologi kursus i numerologi.
Samt NAVNE/NUMEROSKOP TOOL hvor du kan se betydningen af dine navne og vibrationer på de forskellige livsområder.